Sunday, June 15, 2008

De som undrar "vad ar svensk kultur" borde ta sej en funderare.

Som svar pa en fraga i en blog om "vad ar svensk kultur" hittade jag denna analys av svensk mangkutur typ vansterradikal patvingad Kina:

"Pop: vad är kinesisk kultur? Hur kan någon gilla något som inte finns? Kineserna har bytt religion massor av gånger dom har ingen kinesiskt andlighet, kinamat vad är det jag kan väl köpa ris nere på macken det är väl inte kinesiskt, det fattar ju alla att om jag åker ner till Kina så blir jag automatiskt Kines så fort jag korsar gränsen och ifall jag käkar blodpudding med lingonsylt så är väl det lika kinesiskt som svenskt, och dom där jävla kineserna är så jäkla rasistiska inte en enda neger (förlåt afrokines) har dom i sin regering, inga HBT eller vita liberaler heller, dom har ju inte fattat nånting, kan inte du "pop" åka dit och lära dom där dummingarna hur saker och ting ska gå till, dom måste lära sig att dom har ingen egen kultur, Kina tillhör både Tyskland, Norge Afrika och alla i hela världen, nu är det dags att vi förändrar den där Kinesiska kulturen som egentligen inte existerar så att den blir mer som vår kultur som inte heller existerar, en dag så har vi lyckats ta bort alla kulturer så att vi istället kan få lite mångkultur (vänta nu), Hursomhelst jag måste ringa frugan i italien och förklara att hon inte ska heja på Italien i fotbollen, det finns ju faktiskt inget italienskt, och hon ska inte skryta om sin pasta och pizza det har dom ju käkat i Uganda i årtusenden elller hur!"

Hittades som blogkommentar hos Tobias Struck.

Kommentaren skrevs av ernst robert almgren. Las hans utmarkta blog.

No comments: