Monday, October 22, 2007

Hetskampanj emot familjen.

Annonskampanjen med budskapet "bevara aktenskapet" kritiseras av Anna Kettner, fd Ordforande i SL. Homo ombudsmannen har fatt klagomal mot kampanjen. Homo chefen George Sved sajer att "Även om det är tillåtet att sprida de här budskapen så betyder det inte att det är lämpligt". " Bland våra medlemmar finns homosexuella och ensamstående föräldrar som känner sig kränkta av kampanjen. Det blir ett stort problem eftersom de tvingas se affischerna i sitt dagliga arbete, säger Jannis Konstantis, ordförande SEKO Klubb 119, till DN.se."

Det ar not Jannis personliga synpunkteter som han sprider, det ar mindre troligt att ett flertal forare protesterat mot det mest sjalvklara och naturliga budskapet som man kan tanka sej. Ar Jannis del av den militanta homosex lobbyn kanske?

"I ett pressmeddelande skriver Svenska evangeliska alliansen: "Det ligger i både barnens och i samhällets intresse att så många barn som möjligt får växa upp med den man och den kvinna som gett dem livet". I februari i år publicerades ett upprop av samma allians med medlemmar som Frälsningsarmén, Livets ord och Pingstförsamlingen.

Tidigare ordförande i SL, Anna Kettner, har skrivit ett brev till sin förra arbetsplats där hon ifrågasätter kampanjen. Hon anser att den strider mot SL:s reklampolicy.

En protest grupp har skapats i Facebook, igar hade dom redan 800 medlemmar. Det ar sallan man ser propaganda for normala familje forhallanden. Det ar sallan man ser kristna gora det. Det finns manga kristna organisationer som ger aktivt stod till organisationer som motarbetar traditioner och den traditionella karnfamiljen. Nufortiden vet man inte var man har de som man trodde gav stod till traditioner. Det sjalvklara maste papekas i annonser, nar det gors sa ar sjalvklara yttranden knappt tillatna i sverige. Med de attityderna ar inte konstigt att sverige som hade 7 miljoner invanare pa 1950-talet, har 7 miljoner svenska invanare pa 2000-talet, invandrare oraknade. Sverige har en minskande andel svenskar, dessutom en kraftig utflyttning av utbildade svenskar, manga har formodligen trottnat pa alla konstigheter som hander i bananrepubliken. SvD

1 comment:

Weine Berg said...

Hur man än vrider och vänder på det måste massmedia genomgå förändringar från toppen och nedåt. Jag propsar absolut på följande förändring av medieföretagen:

1. Slopat bistånd: Inga skattepengar till medieföretagen!
2. Krossat ägarmonopol: Max en tidning, TV- eller radiokanal per ägare!