Sunday, January 06, 2008

SSU och andra aterupplivar en gammal kampanj.

De startar upp den gamla kampanjen "ror inte min kompis". 

SSU har ju en rad skelett i garderoben. Det kanske vore mer lampligt att ha nya slogans med tanke pa SSU's aktiviteter. 

Tex "ror inte mitt hotellrum" med tanke pa det rum en stackars hotellagare i Bryssel fick stada upp efter att SSU kalasat dar och smetat ner rummet med avforing bland annat.

Eller hur gick det med de 2 SSU ledarna som pa sina bloggar hyllade mordet pa Riccardo efter alla skriverier om Kungsholmsmordet. Den nya SSU ledare skulle ju "prata" med dom. Hur skulle kampanjtexten om det lyda? "Sla ihjal kapitalisterna" vad tycks om det SSU?

Eller "ror inte min dorrvakt" skulle kanske paminna om hur den forra SSU ledaren gick barserkargang pa krogen efter en blot SSU "konferens". Undrar om SSU betalade hennes advokat och vem betalade for all sprit, SSU kanske?

Tankarna leder till nasta skandal, SSU fusket med medlemsantalet blev kant. Var det 29.000 medlemmar som egentligen bara var 5.000 eller blev det 2000? Hundratusental kronor i arliga bidrag hade dom fuska till sej. Dom har visst betalt tillbaks alla bidragspengar dom fuskat till sej, tror jag, eller? Vad hande med de ansvariga (S) riksdagsmannen, Par Nuder, Ibrahim Baylan, Lena Hallengren? Hur gick fusket till? En DN artikel talade om att SSU kampanjen "ror inte min kompis" var en del av fusket. Varje marke som saldes blev visst en ny SSU medlem och med atskilliga "falska" medlemmar fuskade man till sej hundratusentals kronor i bidrag.  Dubbelfusk, mycket kreativt av SSU. "Ror inte mina medlemsregister" kan man ju kalla den skandalen.  

En sak ar klar, man maste var mycket forsiktig innan man lamnar over pengar till en SSU'are eller till en (S) riksdagsman. 

Eller vi kan summera med vart behov att skydda samhallet fran SSU och deras aktiviteter med texten "ror inte mitt folk", men da innefattas ju inte hotellrum och bidragspengar. Men det ar ju klart att manniskor ar viktigare an materiella skador.Loggan kopierad fran bloggen rakryggad. 

No comments: